1 november 2013

De baard van Mark

Na vandaag stop ik met scheren. In verband met Movember. Maar houdt het nog maar even onder ons.

Mijn baardgroei is niet optimaal. Na een week zie je hooguit een paar stoppels. Tegen die tijd zal mijn moeder zeggen dat ik mijn gezicht moet wassen. Dan wordt ook duidelijk dat niet alle huid haarvaatjes heeft en ontstaan er archipels van onbegroeide huid op mijn kin.

Aan het einde van de maand zal ik regelmatig horen: 'Heb je wel goed geslapen?'

Officieel gaat het alleen om de snor. Daar ben ik te lui voor. Daarom is het beter dat ik er geen geld mee ophaal. Ik doe mee voor de awareness.

En voor de gezelligheid. 

Want X. doet mee. Dat ook.

Zou Mark mee doen? Een snor zal de minister-president heel goed staan. Of zo'n Tom Ford baardje. Hij schijnt verkering te hebben. Volgens mij heb ik dat ergens gelezen. Of gehoord. Weet niet meer waar. Men weet niet of het met een jongen of een meisje is. Misschien doet hij er goed aan nog even te wachten met die mededeling tot het Rusland-jaar voorbij is.

Overigens, mijn wens om ooit nog eens een kijkje te nemen in zijn werkkamer is zo goed als uitgekomen. Het interieur van het Torentje is te bekijken op Google Streetview. Het is alleen nog niet helemaal precies wat ik wil. Nu er toch naar mijn wensen wordt geluisterd, zal ik het wat specifieker formuleren: ik zou graag dat er een webcam in het kantoor van Mark komt te hangen. Het lijkt mij zo'n geruststellend idee om de minister-president aan het werk te zien. Zijn dartele glimlach na weer een lange en saaie vergadering beurt enorm op. Net zoiets als de radio dj's die je wel eens op de Belgische televisie ziet. Die mannen en vrouwen met koptelefoon op die aan knopjes schuiven. Daar kan ik uren naar kijken.

By the way, zou bier de baardgroei stimuleren? Goeie vraag. Ga ik nu uitzoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....